Praktische tips voor produceren van 360 live streamed VR
Het live streamen van concerten, sportwedstrijden en andere evenementen met als doel kijkers zo dicht mogelijk bij de actie te brengen en hen de opwinding en energie te laten voelen alsof die er waren, bestaat inmiddels al jaren. De VR-technologie kan de livestream-ervaring verbeteren, meeslepender en effectiever maken dan ooit tevoren. Hoewel de VR-industrie nog steeds veel experimenteert met het leveren van inhoud en het genereren van inkomsten, suggereren alle statistieken dat VR / 360/180 livestream-inhoud een enorme hit is. De belangrijkste statistieken voor video, zoals kijkersloyaliteit en doorklikken, zijn gemiddeld hoger dan alles wat ik heb gezien bij traditionele video. De grotere immersie trekt kijkers aan en kan leiden tot een grotere betrokkenheid van fans voor zowel talent als merken. Hieronder enkele praktische tips:
Niet alles moet VR of 360 zijn:
Door traditionele 2D-elementen op het juiste moment op te nemen, kan de ervaring worden vergroot; Zo zou je tijdens een langzaam nummer kunnen switchen naar een intieme 4K stream met een mooie rand. Met 2D-camera's kun je ook close-ups en andere elementen vastleggen zonder zoveel fysieke inbraak op de set. De 360-ruimte hoeft niet altijd gevuld te zijn met 360-inhoud om effectief te zijn.
Veel testen:
Er is geen weg terug bij een livestream - en meeslepende livestreams hebben andere overwegingen dan traditionele. Het doel is om kijkers het gevoel te geven dat ze deel uitmaken van de actie, maar met VR / 360/180 moet je vertrouwen op fysieke cameraplaatsing in plaats van lenzen om verschillende foto's te maken. Koop verschillende soorten camera's en test ze, en test ze vervolgens keer op keer in verschillende omgevingen. Krijg een idee van wat een bepaalde camera en benadering kan doen, en hoe deze uw creatieve doelen ten goede kunnen komen. Misschien heb je meer camera's nodig dan je denkt om de lensbeperkingen te compenseren. Breng uw volledige productie- en postpijplijn van begin tot eind van tevoren op, stel storyboards en shotlijsten op en onderhoud duidelijke communicatie met het hele team tijdens de planningsfasen. Loop zo mogelijk van tevoren door de hele show, sta klaar om direct problemen op te lossen en reken met redundanties af. Productie- en postworkflows voor VR / 360/180-inhoud veranderen bij elke taak, dus het is belangrijk om goed thuis te zijn in veel verschillende camera's en tools.
Bereik de juiste kanalen:
Meeslepende livestreaming staat nog in de kinderschoenen, en hoewel je 360- en 180-feeds naar Facebook of een aangepast afspeelkanaal kunt streamen, ondersteunen de meeste VR-headsets nog geen livestreams.