vr app ontwikkelen

Gids voor het ontwikkelen van Virtual Reality-apps

 

Voor de ontwikkeling van een VR-app zijn een aantal factoren van belang die ook de ontwikkelingskosten beïnvloeden. Er zijn vier essentiële componenten waarmee je rekening moet houden voordat je met een project begint. Inhoud is een belangrijk onderdeel, evenals het soort ervaring dat je wilt dat je gebruiker heeft. Dit is puur afhankelijk van de daadwerkelijke VR-bril die ze zullen gebruiken om de inhoud te bekijken. Elk onderdeel heeft zijn eigen kosten en overwegingen.

Hieronder de belangrijkste componenten bij het (laten) ontwikkelen van een Virtual Reality app:

 

1. Inhoud van de VR-app

 

Het bepalen welk type VR-inhoud je wilt produceren, is van cruciaal belang en heeft grote invloed op de algehele kosten. Een video van 360 graden verschilt bijvoorbeeld qua kosten van een complexe interactieve computergrafische simulatie. In wezen geldt: hoe realistischer de inhoud en hoe interactiever deze is, hoe hoger de kosten.

2. Voor welke soort VR-bril?


Denk na over de ervaring van de eindgebruiker voordat je aan een VR-project begint. Wil je dat gebruikers mobiel zijn en het overal kunnen ervaren, zolang ze hun mobiele telefoon en misschien een smartphone VR-bril hebben? Of wil je dat ze een meer meeslepende ervaring hebben en worden vastgemaakt aan een high-end pc met een aangesloten headset en controllers? Deze beslissingen hebben allemaal invloed op de kosten en de kosten van de eindgebruiker, afhankelijk van de VR-headset en hardware die ze kopen.

3. Welke software?


Software is soms een bijzaak in een VR-project, terwijl het in werkelijkheid het eerste zou moeten zijn waar je aan denkt. Je moet software bouwen om de VR-software aan gebruikers te leveren. Voor alles buiten een eenvoudige 360-gradenvideo die in een webbrowser wordt afgespeeld, is een soort softwaretoepassing vereist. Voor mobiele VR-projecten die bijvoorbeeld Samsung Gear gebruikt, moet je een mobiele app bouwen. Maak voor high-end applicaties zoals Oculus, HTC Vive of HoloLens een VR-programma voor deze afzonderlijke systemen.

4. Hoe stel ik de VR-app beschikbaar?


Ten slotte heeft elk VR-software distributie en marketing nodig om grip te krijgen. Dit gebied is sterk afhankelijk van je budget en wat je bereid bent te besteden. Als je een mobiele app ontwikkelt, kunt je deze bijna gratis distribueren in de iTunes- en Google Play Stores, maar je moet wel rekening houden met app-marketing en PR. Social media heeft ook lage kosten om te publiceren. Het kan echter zijn dat je betaalde sociale tactieken wilt gebruiken voor extra bereik. Het vinden van VR-contentkanalen en/of evenementen zijn ook alternatieve manieren om meer gebruikers te bereiken.

Blogs Virtual Reality brillen, games en apps


Hieronder de laatste blogs en informatie rondom virtual reality en VR-brillen.
© 2021   www.vr-bril.info